מלכיאלי יזם ותשלום היטל שומת הקרקע בוטל

איתי גדסי No Comments on מלכיאלי יזם ותשלום היטל שומת הקרקע בוטל

אושר בקריאה ראשונה: בעל מקרקעין יוכל לברר את שומת ההשבחה על הקרקע בכל עת וללא התחייבות לתשלום

ח"כ מיכאל מלכיאלי צילום: יעקב כהן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וקבוצת חברי כנסת.

מוצע לקבוע כי אם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה לדחות את תשלום היטל ההשבחה למועד מימוש הזכויות, יהיה בעל מקרקעין רשאי לדרוש מהוועדה, בכל עת, לערוך את שומת ההשבחה בלי שיהיה עליו לשלם את ההיטל בעת עריכת השומה, ויהיה על הוועדה המקומית לערוך את השומה המבוקשת ללא תנאי. כמו כן, מוצע להסמיך את שר הפנים לקבוע, בהסכמת שר האוצר, אגרות שיהיה על מגיש הדרישה לעריכת השומה לשלם.

סכום האגרה שיוטל ינוכה במועד תשלום היטל ההשבחה מסכום ההיטל שישולם. אם בסופו של דבר ייקבע כי מי שהגיש דרישה לעריכת שומה כאמור אינו חייב בתשלום היטל השבחה לפי החוק, יוחזר לו סכום האגרה שישלם. עוד מוצע כי תחילת ההוראות האמורות תהיה חצי שנה לאחר פרסומו של התיקון המוצע, כדי לאפשר לשר הפנים לקבוע את האגרות כאמור. לבסוף, לעניין בתים משותפים, מוצע אפוא לקבוע שאם חלה השבחה במקרקעין שהם רכוש משותף בבית משותף, והרכוש כאמור הוא כזה שמעצם טיבו ניתן להצמידו לדירה מסוימת, יוטל תשלום היטל ההשבחה רק על בעל הדירה שאליה ניתן להצמיד את אותו שטח.

בדברי ההסבר נכתב: "החוק כיום אינו מאפשר לבעל מקרקעין שהושבחו לפנות לוועדה המקומית ולברר את שומת ההשבחה בלי להתחייב לשלם את ההיטל באופן מיידי. ללא מידע זמין על שומת ההשבחה החלה על הקרקע מתקשים מוכרים ורוכשים של מקרקעין לבצע עסקאות מושכלות מאחר ואין בידם מידע וודאי על העלויות הנוספות הכרוכות בביצוע העסקה. מטרת הצעת החוק היא לאפשר לבעלי מקרקעין ולבעלי עניין במקרקעין באישור בעל המקרקעין בהם חלה ההשבחה, לדרוש מהוועדה המקומית לערוך את שומת ההשבחה. הסדר זה יאפשר למבצעי העסקאות לברר את מצב המקרקעין טרם כריתת החוזה ולקבל החלטה מושכלת".

43 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הפנים.



0 תגובות